Sport en mode

28-10-2013 10:08

Fashion is een begrip dat niet meer weg te denken is uit de sportbranche, het is voornamelijk te vinden in het vrije tijd aspect. Deze vrijetijdskleding gaat met de laatste trends van mode mee. Het is niet zo zeer alleen voor sportief gebruik, maar juist heel leuk om zo te dragen. Door de combinatie van mode en sport, creëert het assortiment sportkleding een geheel eigen stijl.

Sportswear uit zich niet alleen letterlijk in sweats, maar ook in de belijningen. Denk aan korte sportbroekjes, baseballjacks en sweatshirts in fijne breisels  of soepele stoffen als polyester of viscose met modieuze print. Sweat is alom vertegenwoordigd. Ook de raglan-mouw (mouwinzet met schuine naad vanaf de oksel tot de hals) zien we veel, zowel in sweat als in bijvoorbeeld breisels. Ook de sneakers met hak of plateauzool zijn terug in het modebeeld. Sportitems worden bij voorkeur gemixt met fashion, zoals een jeans, leren jasje, overhemd of hakken.

De flirt tussen mode en sport duurt al jaren, maar lijkt in 2014 verder uit te groeien tot een serieuze relatie. De nieuwe generatie sportfashion heeft een commerciële inslag en geeft zo beide marksegmenten nieuwe kansen en uitdagingen. In lijn met de revival van de jaren negentig die voorspeld wordt, is ook sport weer helemaal terug in de mode. In de modecollecties voor zomer 2014 spotten we al allerlei sportinvloeden.

Vooral de oude sportmerken zijn populair. Modemerken brengen sportieve collecties uit en sportmerken maken modecollecties, de grenzen vervagen. Voor sportmerken geldt dat hun geschiedenis een stuk interessanter is geworden. Ze gebruiken het verleden als inspiratiebron en geven daar een hedendaagse draai aan. De authenticiteit van deze merken verheft hen tot statussymbool. Daar maken mensen graag deel van uit.

Dat de grenzen tussen sport en mode vervagen, blijkt ook uit de samenwerking tussen het Italiaanse Replay en FC Barcelona.

Replay is de komende vier jaar de officiële sponsor van zowel kleding als schoenen voor de voetbalselectie van FC Barcelona. Het merk zal zowel officiële- als vrijetijdskleding gaan creëren voor de populairste voetbalclub ter wereld.

Heb jij altijd al een voetbalwedstrijd van FC Barcelona bij willen wonen, maar het geld er niet voor? Wil jij dan leren hoe je veel traffic genereerd naar jou website voor je bedrijf of als particulier om online passief inkomen te verdienen? Klik dan op onderstaande link. Ik zal je dan uitgebreid informeren over deze mooie manier van online passief inkomen verdienen. Aan jou de keuze! Druk op de link en laat je niet langer leiden, maak deze keus die je een stap dichter bij je dromen brengt!